tirsdag 24. april 2012

Kjøre for å gå....

Jeg har ikveld kjørt over 3 mil for å gå en runde...
-galskap egentlig...
Kunne jo bare ha gått her jeg er :)
Det var en spesiell ny tur-løype som bare måtte testes ut...
-er nok litt sånn (jeg) -at når "alle" snakker om noe jeg ikke har greie på...
-må jeg bare prøve for å se hva alt snakket handler om...
(-eller for å kunne delta i snakket) (gjøre meg opp en egen mening)

Turen gikk rundt Vinnes vatnet altså...
Løypa var skikkelig flott den...
Nå har jeg jo gått der før i tiden (da det bare var sti)
-og, ikke si det til noen...-men, jeg syns det var koseligere å gå der da :)
Ikke at det ble gått så ofte eller mye...
-men jeg syns vel det var mer "ut i skogen/naturen" da...
Og jeg minnes bestemt noen påsketurer rundt der med kaffe og skillingboller i sekken :)
-og noen sopp turer sist høst også...

Nå er det ingen sti mer, men ordentlig vei...
-altså et kjempefint "gå på tur" område for både store og små...
 Det som slo meg der jeg trasket løypen i ruslefart var...
-at det var så fredelig med lyden av rennende vann på mange steder i løypen...

Bilder fra kveldens tur :)


 Kanskje var det fremskrittet (menneske skapte) som var mest synlige for meg ikveld..
-jeg tenkte litt på Store Bumpen's utsagn når ting ikke er som de skal...
"Åh, nei -øøølagt ijen" 
Om et år eller to vises ikke lenger oppgravde grøftekanter eller andre sår...
-da vil nok ikke veien synes like nylaget (og ruvende) lenger heller :) 
Det var iallfall ganske godt med en tur ut å gå.. -jeg går gjerne der igjen...

Ønsker alle en flott tirsdag kveld :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...