torsdag 26. april 2012

Har da sjekket....

-min nåværende Bunad status idag...
Skjorte ok :)
 Forkle trenger utvides litt og få ny linning (tror jeg)
Alt sølvet er på plass :)
Stakken må legges ut... -men jeg tror lengden er ok :)
 Brystduk Ok (nydelig egentlig, min mormor har sydd den)
Belte :( Det er veldig for kort... -forskrekkelig å se hvor smal jeg var en gang...
-Beltet har fått strekk merker, så jeg vurderer å perle nytt...
Et som passer bedre i fargene til Brystduken...
Det går også eventuelt å skjøte på det...
-om det går å få tak på samme fargen perler nå så mange år etter...
Og livet da(vesten) -det er der problemet ligger...
Den er så sørgelig for liten, så der må jeg nok sy meg helt ny....
 -om jeg får det til altså...
 Det ser ikke så enkelt ut egentlig...
-og å få tak på riktig stoff, mønster og bånd (lik det jeg har nå)
-virker heller ikke så veldig lett...

Jeg har inntrykk av at bunad sying er rene stats-hemmelighetene...
-iallfall virker det slett ikke enkelt å få/finne nødvendig informasjon uten å gå kurs...
 Man får heller ikke kjøpe mønster om man ikke kjøper stoff....
-snodige greier egentlig...
Tenk om jeg hadde en hel rull med arve stoff... ??
-jeg ble litt satt ut da jeg hørte meterpris på stoff til livet også...(over 800kr...grøss)
Da er det iallfall best å gjøre skikkelig jobb og ikke klippe feil...
-man kan miste motet av mindre...
  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...