mandag 25. juli 2011

"Min Lille Boble"

Min lille Boble ble rystet...
-og dette ble slett ikke den "hyggelige glade" etter planen helgen...
Ufattelig at nesten hundre mennesker så meningsløst mistet livet :(

Mens jeg var å feiret min datters 23 års dag...
-ble Utøya massakren gjennomført....
Så mange unge mennesker; jaktet på og myrdet eller skremt til drukningsdøden...
-og alle de hundrevis som klarte seg men jo må leve med minnene om dette...
-pårørende, hjelpemannskap og andre involverte/berørte selvsagt...
-og resten av Norge/Verden som igjen har fått påminnelsen om,
at vi aldri kan vere helt trygge....-også det umulige kan faktisk vise seg vere mulig!

Fødselsdags selskapet ble opphengt i disse grufulle nyhetene som kom på tv....
-og hele helgen har hovedfokus vert på dette....
Som menneske er man skapt for å forsøke å finne mening eller forklaringer...
Det er så uforståelig, uhyrlig og grotesk det hele...
Likevell strever vi nok alle etter å forstå dette uforståelige...

Jeg har ikke hatt noe lyst til blogging...
-jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare følelsen...
Kanskje at jeg ble litt redd for denne min "tankeverden" på blogg...
-der jeg jo lever i "Min Lille Boble" på en måte...
-og etter dette kanskje har satt litt ? med friskheten eller sykheten i det...
 Hvorfor jeg gjør det...og for hvem...liksom !!

Jeg har jo overhode ingen ideologier...tror jeg...
Det er iallfall lenge siden jeg har trodd at det fungerer å fikse andre en meg selv...
-det (for øvrig) prøver jeg på hele tiden uten å lykkes så veldig godt alltid...
-for når noe vel er fikset, finner jeg alltid noe nytt som kanskje burde vert fikset...
Men i det store og hele er jeg relativt fornøyd :)
-med meg selv, og med tilværelsen !!
Og helgen har ikke bare vert tung og trist...
-jeg kjenner personlig ingen rammede av dette...
-selv om jeg jo føler med alle som har blitt rammet, 
og har tenkt en hel del på hvordan mamma'n til denne (gutten) nå har det...
Det må (tror jeg) vere et helvete å vite at du har gitt liv til... og oppfostret...
-en person som kunne få seg til å gjøre noe så uhyrlig...
Stakkars denne mamma'n... -jeg føler virkelig med henne...
-håper hun blir ivaretatt og får den hjelpen og støtten hun trenger opp i alt dette..
 Jeg er jo mamma til voksne barn...23, 26 1/2 og 28 år gamle...
og man er ikke (kan ikke vere) ansvarlig for hvordan de velger å leve sitt liv...
-men det føles...i hjerte og sjel... -som om alle gale valg dine barn tar...
-er på grunn av at du har feilet som foreldre...

Det var selskap også lørdag [Molla mi] ferier i flere dager...
-da kom kjære mamma'n min og to brødre på kakespising...
Samt at "storegutt" også hadde noen på besøk :)
Etterpå spadde vi.. -med en del strev.. -opp noen busker...
-og så kokte vi krabber som ble spist ute på terrassen i skumringen :)
Veldig koselig igrunnen...-og utrolig godt med nykokt krabbe....

Idag har det vert badetur til "Melkeviko" 
-vil si ut i båt...fra "Nyekaien" med picnik kurv, baby og barnevogn og alt...
-så bading, pølsegrilling, kleggestikk og kos :))
 Det ble torden etter vi kom hjem... -jeg farget Iq's hår svart igjen...
-og har i kveldingen hatt kosetid med lille Mario som har litt vondt i magen...
 Ordentlige bilder fra badeturen kommer kanskje senere en dag....
 Men her er nå "Store Bumpen" på vei på dypt vann...
-og han skikkelig frydet seg :))


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...