søndag 17. juli 2011

Blogge litt....

-bare fordi jeg kjeder meg...eller gruer meg kanskje det er :( 
Iallfall føler jeg meg rastløs, og ikke spesielt oppløftet og glad akkurat nå...
Trenger noe å gjøre og da er skriving supert...
-har igrunnen ikke'no å meddele (hehe) -det har jeg igrunnen ikke til vanlig heller ;)
Jeg kan jo fortelle litt om hvordan det går med denne mat greien min...

Altså...etter fire eller fem dager "trøstespising" sist uke...
Måltidene da besto av Cheese dodles og Krokanis.. Ja, Bare det Faktisk !!
+ kaker på bursdagen og neste dag...

 Gikk jeg over på Lavkarbo igjen... -der jeg sånn ca. følger noe som kalles Induksjon..
Lena Beatrice, Atkins Induksjon 
-dette kan jeg egentlig ingenting om... -men det skader jo ikke å prøve...
Og, det hele går veldig fint :) 
Jeg har skrevet i innlegg tidligere denne uken om hva jeg spiser/har spist...
-og gidder ikke gjenta det igjen...
Planen var å spise tre måltider pr dag, det greier jeg ikke alltid (oftest bare to) 
-siden jeg ikke liker mat så tidlig, og så blir det kveld/natt før jeg blir sulten igjen...
[og jeg har sovet, sovet lenge hver dag...-men slett ikke sovet bort sommernatten]

Idag hadde jeg kotelett og nykål med rømme...ferdig laget (til frokost) utpå dagen :)
-og så laget jeg noen burgere sånn i kveldingen (19.30)
Hjemme mekka burgere selvsagt...
-og noen av de blir med som lunch på jobb morgen kveld...

Jeg fikk 7 burgere av denne oppskriften:
400gr kjøttdeig
3 hvitløk fedd
100gr finhakket paprika
70gr finhakket løk
2 egg
3 ss rømme 
(tok 1 ss seter og 2 lett rømme fordi jeg hadde bare det idag)
salt og pepper


Hele røra ble en smule våt (løs) 
-det var vanskelig å steike dem uten at de falt frahverandre...
-tror det ble i overkant mye rømme kanskje...
Men smaken var det ingenting å si på...syns jeg altså...som liker sånt :)
Jeg spiste først to...med en ostesnei på, og en tomat til...en skje rømme for fettet.
-men måtte ha en til... da med ca en skje fløtesaus (kokte ut panna med litt fløte)


Jeg har da 4 burgere igjen...
2 er planlagt som jobb-lunch (den må planlegges nøye nå)
-de andre 2 bør sikkert spares til tirsdags lunchen...
Jeg rekker ikke noe mat mekking etter jobb imorgen, og tirsdag jobber jeg tidlig...
Hva jeg skal ha som tilbehør er noe uklart... men sikkert tomater...
-på dette induksjon greiene spiser jeg mye mere grønnsaker en jeg har gjort før...
-og det er igrunnen ganske uvant...






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...