onsdag 10. august 2011

dagene går...

-fort, fort, fort...
-når jeg jobber dagvakter (tredje på rad idag) 
Må jo stå opp leeeenge før jeg er våken...
-det verste dagene hender det jeg rekker å jobbe halve dagen før jeg våkner til liv... 
Når jeg vel er hjemme igjen tar jeg igjen litt av den tapte søvnen :/
-sånn har det vert denne uken iallfall...
Igår dro vi på sopp tur på ettermiddagen...
-fangsten ble to kantareller...ikke mye å skryte av egentlig...
 Men stekte kantareller ble det likevell idag + svinekjøtt og kantarell stuing faktisk :)
-for jeg fikk en hel kurv full, av en snill nabo som også hadde vert på sopp tur igår...
Tusen tusen takk igjen, snille du, -om du leser dette :))

Idag etter jobb måtte vi(jeg, svigerdatter[Iq] og lille bump) en handlerunde...
+ en tur til "vannposten" for å hente drikkevann også....
Det er like irriterende hver gang jeg må kjøre for å fylle i dunker og flasker :(
-det er langt (ca 8km), det tar tid, er vått og kaldt... 
Blir alltid litt søl/skvett på sko og klær og det er kjempetungt å bære i og ut av bilen
-jeg fyllte på 5l dunk og på 1,5 l flasker(12) for de er så greie å ha i kjøleskapet...
Det varer sånn ca. en ukes tid tror jeg...
Jeg føler det er for oss her ute, som for folket i mange Afrika land...
-må til brønnen for å hente vann...
Forskjellen er at vi kan kjøre til vår vannpost og slipper å gå med krukke på hodet...
-dusje og bade, vaske klær og vaske opp foregår i gul/brunt og ekkelt myrvann :(

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...