mandag 1. april 2013

Påsken...

-kom og gikk...
Jeg har hatt en liten blogg pause... -bortimot helt internett pause....
-når man stort sett sitter med nesen i en bok blir det lett slik...
Dagen gikk... -og Påsken forsvant...

Jeg har idag lett litt (-på bloggen) etter sist års Påske...
-og lurt på hvor iallverden det ble av den....
Dette fordi vi har en liten Påske tradisjon med å gå i en vik/strand en av påskedagene...
-og sist år gjorde vi ikke det av en eller annen grunn...

Jeg fant ikke grunnen...
-mulig det var for at Frk. Bumpen var så ny i verden...

Langfredag ble planlagt iår... 
-til en strand jeg tror ingen av oss hadde vert i før...
Det var ikke langt... 
-men litt bratt og vondt å gå med småbarn fullt av sekker og saker..
Og for u-trente meg -med vondten min...
-litt livredd for å trø feil eller kanskje falle igjen...

Vel nede var det så fint...
-lunt og varmt i solen... -vi koste oss skikkelig der noen timer...







 På hjemvei... "klatre opp igjen" 
-var det kjekt at noen hadde utstyrt det bratteste stedet med både trapp og tau...
 
Oppe i skogen hadde snille Påskeharen vert ute med eggene sine...

 -og alle ble så forundret....
 -og glade....
Det var Påske egg til både store og små.... 

Siden har jeg lest... -lest og lest...
-men idag... -ferdig med de to første bøkene i serien...
En Sang om Is og Ild... -av George R.R. Martin 
-tenkter jeg å rydde og vaske litt... -eller noe sånt kjedelig...
 
 

2 kommentarer:

  1. Vidunderlege bilete, det er slike me øybuarar likar å sjå.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja heldige er me som har flotte rak-strender å gå i...

      Slett

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...