lørdag 6. april 2013

Oppgitt...

-og på ordentlig dårlig humør...
Jeg var så glad kl 15 da arbeidsdagen var slutt... -og det var helg...
-her hadde jeg overlevd første arbeidsuken etter fallet..-fungerte på jobb igjen....
Det føltes kjempebra... -og godt at det nå var frihelg og fint vær...
 
Men skal si det gode humøret brå snudde....
-tilogmed før jeg kom meg fra parkeringsplassen på jobben...
Jeg syns den nyheten jeg ble ropt inn igjen for faktisk godt kunne ha ventet til mandag...
-så ikke helgen hadde blitt så trist å lei...

Det er en slik idiotisk ting... -utrolig og uvirkelig... 
-og ikke noe jeg får gjort noe med før mandag uansett....

Jeg fikk altså beskjed om at jeg skal bli trekt i lønn for sykmeldingen...
-jeg hadde vist ikke lov å vere sykmeldt før det var gått 24 eller kanskje hun sa 26 uker..
-etter sist sykmelding...  

Det er jo litt krise.. -selvsagt....
Her falt jeg og brakk ribbebena før det var gått det rette antall uker...
 -det var ikke lov... -og da blir det minus lønn...
-at jeg overhode ikke var arbeidsfør spiller vist ingen rolle for NAV...

Så jeg fikk altså det gode helgehumøret i vrangstrupen...
-det hjelper ikke med denne oppskriften heller...
Hva verre er... -er egentlig at jeg ikke er særlig god på stress...
-og å få slike "dumme" meldinger... -er stress... -for meg... 
 
Saker som blir tredd ned over hodet på meg og som ikke lar seg fikse blir jeg dårlig av..
Jeg kan ikke bare skyve det under teppet og vente på mandag heller...
-nå ligger det der... og gnager...

Hva f*** tenkte NAV jeg skulle gjort da...???
-hvem sine "dumme" påfunn er dette egentlig... -og hva er poenget ???  

Jeg bestemmer vell ikke når jeg blir syk... -hvor lenge det varer eller slikt...
-jeg gikk på jobb 50% i den langvarige sykmeldingen....
Revmatologen sier jeg kanskje bør redusere jobbingen siden jeg har disse vondt'ene...
-men jeg foretrekker jo å jobbe så mye jeg kan... -og oftest kan jeg 100%...
At jeg nå falt å slo meg... blir straffet med trekk i lønn...

Da tenker jeg...-siden jeg har brukt opp kvoten min av sykmelding...  
Om jeg nå blir ufør... 
-da får jeg i det minste trygd... -litt penger inn...

Om ikke... -og jeg skulle bli syk igjen...
-bli det trekk i lønn... -og ingen penger inn...

Kan jeg våge jeg å risikere det..-selv om jeg aller helst vil jobbe...??? 
Jeg er jo avhengig av penger inn også...
 -hva skal/kan jeg offre...??

 Nå gikk det så bra... -jeg var positiv og nesten i normal gjenge igjen...
-og så kom denne greien og rev ned det hele igjen...
Det er så tragisk...

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...