søndag 20. november 2011

Gass igjen :/

-enkelt skal det nok ikke vere....
Noen ganger funderer jeg på om jeg er født under en sånn uflaks stjerne.... 
-denne GASS historien er et lite bevis på det...

Det begynner igrunnen å bli ganske morsomt nå...
Himmel og jord settes jo i bevegelse for å fikse saker...
-og min "stress" ovn er nå på plass her i "Is-huset"

"Storegutt" reiste likegodt ut med den til meg...
-i håp om at mor skulle bli litt glad :)
Og det ble jeg jo selvfølgelig... 
-en glede hver gang jeg får litt tid med hver og en av mine søte små (nå ganske store)
 Lakse middag hos fam. Store Bump også, så ettermiddagen har vert veldig koselig...

Nå vel hjemme igjen skulle jeg jo ta nye ovnen i bruk...
-lese bruksanvisning grundig først gjør jeg alltid...
Ekstra, ekstra grundig denne gangen...
Denne ovnen virker rimelig "idiot-sikker" heldigvis (i bruksanvisningen)
-så jeg ble litt lettet og tenkte at resten sikkert skulle gå fint...
Skal si jeg ble forundret da det viste seg at koblingen til gassflasken var borte...
-jeg lette i esken men den var helt tom...
Koblingen til denne ovnen er sikkert ekstra utstyr...
Så status i huset ikveld er: 1 gassflaske med gass, 2 helt nye ovner og ingen varme...
-jeg kan nemlig ikke ta koblingen av den ovnen jeg skal levere tilbake...
Må derfor vente til jeg får fatt i en slik nødvendig kobling....
 
Jeg husker en gang jeg kjøpte vaffeljern...
-da viste det seg at strømledningen faktisk var ekstra utstyr...
Tenk å sitte der med sitt splitt nye vaffeljern...ferdig røre...
-og ingen strømkontakt...
Det burde jo vert opplysnings plikt på slikt i butikken....
-de fleste som kjøper noe regner vel med at de også kan bruke det de har kjøpt....

Samme sak egentlig med støvsugere, de selges også uten en eneste pose i pakken...
-alle vet jo at støvsugere bruker poser (tror jeg) -men en enkel pose burde finnes med...
-ellers kan man jo slett ikke bruke sitt ny innkjøpte produkt...
Sånne saker er grusomt irriterende...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...