lørdag 17. september 2011

Heldig...

-med en liten "ut på tur" idag...
Jeg følte for litt lufting og det regnet ikke...
-skulle bare følge fam. lille bump til bjørnebærene...
Og så litt lenger for litt plommeslang...
Vi bestemte oss for å se om vi kunne finne noe sopp også...
-siden vi først var ute på sanking og lufting...
[litt kjøring til soppskogen]
Det hadde så smått begynt å regne litt da vi kom frem...
-og ingen av oss var kledd for noe videre myrtråkking og regn...
Vi måtte jo likevell se etter om det var et riktig sopp sted...
-og det var det :))
Litt uvant med sopp var det klokest å gå innom naboen for å sjekke om dette var mat...
Jeg mente (nesten) bestemt at det var traktkantareller el. gul trompetkantarell...
-og det stemte bra med naboens mening også heldigvis... 
Nå er de renset og ligger til tørking for senere bruk..
-nå som jeg vet hvor jeg kan finne dem blir det nok ny tur på en godværsdag...

Formen min er ikke helt iorden enda...
-nesetettheten har gått over til en irriterende hoste... 
 Men heldigvis er feberen borte og jeg er ikke så slapp lenger...
  Det går seg til :) -heldigvis...

Det dufter skog og sopp i kjøkkenet her nå...
-til glede for meg.... -og plage for andre :))
Jeg har fyrt i lys og har planer om å nyte kvelden (med skogs duften) hosten....
-avslapp og muligens en bra film...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...