mandag 30. september 2013

Del 4... -andre "ut å gå"...

-fra Vernazza til Corniglia...
4 km... -beregnet tid 1t 30min...(-kartets opplysninger)
Jeg våknet opp neste dag med helt stive bein og hauevis med blemmer og gnagsår...
-tenkte med skrekk dagens tur...

Men har man reist til Italia for å gå... 
-så får man smake steken...-liksom...
Stakk innom nærmeste apotek å handlet gnagsår plaster... 
-og tok joggesko denne dagen..
(-det skulle jeg jo gjort første dagen også.... -om jeg hadde hatt en smule vett...)

Vel Vernazza hadde vi jo "stroset" rundt i dagen før...
-så det var igrunnen bare å legge ivei... 
 Oppover selvfølgelig...
 Det var bedre å gå denne stien...
 -med rekkverk og greier...
 -berdere var den også...
 Se jernbanen lang der nede...
 Men jeg "suste" ikke akkurat fremover...-var heller treg av meg...
 De andre rakk å bygge varde på denne vardeplassen...-mens de ventet meg inn...
 Og ventet på meg gjorde de støtt og stadig...
 Det var jo rikelig med trapper her også...


 -jeg rakk å tenke mange ganger "bak der oppe ser man nok Corniglia"...
-og "nedover" trappene...
Det hente også her at noen "nedovertrapper" kom bare for å lure oss....
Men så fikk vi omsider syn på den...
 Juhuu...-endelig!!!
 Et flott og etterlengtet syn...
 Det var slett ikke så tungt å gå denne turen...
-veldig spesielt å gå slik å se på den nydelige utsikten ...
 Så gikk det på ned... -noen fikk det brenntravelt med å komme ned til målet...
 Vi hvilte oss... -spiste Lunch... -og vandret litt rundt...
-før vi tok toget videre til Manarola...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...