søndag 15. september 2013

7 dager suppe kur

Noen ønsket oppskriften på denne "spise suppe testen" min for litt siden...
-jeg gikk ned 2 kilo den uken...
 Men jeg tror nok de to kiloene kom fort på igjen...
-regner med det var en del vann som forsvant...
Jeg har jo ikke gjort noen endringer i verken mosjon eller kost etterpå...

Faktisk så skrives det mosjon.... -jeg har googlet for jeg trodde ikke det var sant.... 
MORTION har jeg gått rundt å trodd det hette...

Men altså... 
Oppskriften:

1 pk suppe (jeg brukte kjøttsuppe fra toro) -lag suppen etter anvisning på pakken.
2 bokser hakkede tomater.
2-3 store purreløk
1 pk. Mr Lee nudler
1 bunt stangselleri
2 bokser grønne bønner (brekkbønner)
2 grønne paprika
1 kg gulrøtter 
1/2 hodekål
Kjøtt eller kylling buljong -etter ønske!

Skjær alle grønnsakene i biter... 
-lurt å skjære gulrot i tynne skiver eller terninger så de ikke trenger så lang koketid...
Kok alt sammen, men ha i nudler de siste koke minuttene.
Krydre etter ønske.
Suppen skal spises gjennom hele uken...-så mye du vil...
Det sies at jo mer du spiser, jo mer går du ned i vekt fordi den øker forbrenningen.

Meny dag for dag...
Dag 1 : Suppe og all slags frukt untatt banan.
Dag 2 : Suppe og grønnsaker, rå eller kokte.
Ikke erter, mais eller tørre bønner.
Kan spise en bakt potet med kryddersmør til middag. 
Dag 3 : Suppe, frukt som dag 1, og grønnskaker som igår (ikke bakt potet)
Dag 4 : Suppe, minst 3 bananer og så mye skummet melk du orker.
Du merker mindre søtsug etter idag.
Dag 5 : Suppe, 280 -500 g biff (eller kylling) og 4 tomater
Suppe minst 1 gang..
Dag 6 : Suppe, så mye biff (kylling) du vil + grønnsaker.
Husk suppen også...
Dag 7 : Suppe, grønnsaker, brun ris og usukret ris

Nei!
 Ikke brød, alkohol eller kullsyredrikker.
Ikke stekt mat utenom biffen og kyllingen.

Jaaaa!
Masse vann, minst 3 liter pr.dag.
Kaffe og te er greit usukret.
Tranebær juice og skummet melk.

Man skal ikke fortsette på dietten hvis man går ned over 7,5 kg i løpet av uken.
Da må man vente i 2 dager...
Jo mer og oftere du spiser suppen, jo mer går du ned i vekt...


Jeg glemte å ha kål i min suppe... -ellers fulgte jeg oppskriften...
-i suppe portion to (jeg laget to ganger) hadde jeg en pk. frosne brekkbønner isteden for de på boks... -og jeg brukte en rød paprika isteden for to grønne...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...