tirsdag 13. mars 2012

Med våren på vei...

-kom mine halvt glemte ønsker og drømmer frem i lyset igjen...
Jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal gjøre av dem nå...
-skyve dem tilbake i glemsel...
-eller forsøke å finne ut om det går å realisere i en fremtid...
Det er jo slik at fremtiden stadig kommer nærmere og nærmere for hver dag som går...
-og muligens tiden snart er inne til handling...
Litt rekognisering lar seg vel gjøre i det minste [tenker jeg]

Saken.. -eller med en annen's ord "Tingen er":
Jeg har lyst på HUS... -igjen!
-jeg trives mindre og mindre med nåfortiden's boende....
Jeg har lyst å kunne ha besøk og plass til barn og barnebarn...
-uten fare for frys ihjel..
Ikke det at jeg har spesielt lyst til denne frysingen for egen del heller altså...
-og det er definitivt ikke spesielt bra for helsen...
 Og jeg vil så gjerne ha rent vann i kranen, hyggelig baderom osv...
-så trives jeg så bra her i bygda jeg befinner meg i, og da er bygge hus eneste mulighet..

Men så er jeg redd...
-redd for å finne ut at det ikke går...
Redd for at jeg kanskje ikke klarer det om jeg prøver...
-redd for å gjøre feilvalg eller ting jeg ikke kan stå for, eller fikser...
Kanskje jeg bare er redd for ansvar... betalings ansvar...
-jeg er definitivt redd for å misslykkes...
Det er grusomt dumt å misslykkes, og det sikreste er kanskje å ikke prøve... 
-tenker jeg da, liksom...
Og så er jeg tilbake på "rute ett" og venter videre på denne fremtiden enda en gang...
-det virker som det blir mer og mer en umulighet jo lengre jeg venter...

Ellers så er jeg blitt bra av influensa'n...
Resten av sykehistorien er ganske som før...
-øret piper, og kroppen protesterer fremdeles på "stress situasjoner" -og kulde...
Jeg har forresten vert på skolebenken igjen idag (heldag) 
-og perm 2 skal begynnes på i neste uke...
Er halvferdig med kurset og det ser ut som siste halvdel blir mer spennende....
Dette var tankespinn for hele siste uken minst...
Om, -hva, -hvordan o.s.v. 
-kommer jeg sikkert tilbake til etter hvert som virkeligheten innhenter meg....
[Drømmen finnes... -måtte den bare engang bli virkelighet]

Ønsker alle en fin tirsdag kveld :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...