fredag 8. juni 2012

Surr surr...

  Dette har vert en bakedag først og fremst...
-jeg skulle jo lage den kaken (nøttekake) til bursdagsbarnet...
Litt rart egentlig at imorgen (ca.kl 13. + litt) har jeg vert mamma i hele 29 år...
-jeg føler meg jo ikke en dag eldre en det selv...-for det meste iallfall...

Siden jeg nå hadde varm ovn kunne jeg jo bake litt mer også...
-eksperimenterte frem 24 frokostbrød i tre variasjoner...
Baking er kjempegøy :)
-spesielt når jeg får teste greier litt utover oppskrift... 
Jeg skulle egentlig bake brød (to stk) av ferdig mel blanding...
-men så leste jeg et tips på pakken... 
Oste frokostbrød hørtes jo veldig godt ut... 
Nå hadde jeg bare bittelitt sneiet norwegia i kjøleskapet...
-men nesten en hel parmesan ost...

Da ble det et brett med revet parmesan...+ litt grovmalt salt (for det er så godt)
-jeg aner jo ikke om revet parmesan er no godt på brød... 

På neste brett prøvde jeg halvdelen med et dryss paprika og norwegia ost...
Så var det at de små grå sattes i sving litt...
-jeg tenkte først.. .-soltørkede tomater og parmesan...
Men tomatene gikk i søpla (-de hadde stått litt vel lenge i skapet)
-kjøleskapet var sørgelig tomt for greier idag...
Inni der fant jeg et glass med oliven...-nå liker ikke jeg oliven... 
Men jeg har hørt at en må spise saker en ikke liker 12(eller no sånt)ganger...
-så begynner en å like det likevell...
Og det stemmer forresten veldig med vin...
-som jeg slett ikke likte før i tiden...
Og jeg tror jammen jeg har gått glipp av mye alle de årene vin ikke var godt...
-jeg er faktisk veldig glad for at jeg liker det nå...
Et glass vin er bare nydelig av og til :) 

Så jeg laget altså oliven og parmesan frokostbrød...
Har prøvesmakt ett -det gikk ned "litt under tvil" 
Litt sånn at det er så dårlig at jeg ikke tror det er sant, så jeg må smake ett til :)

Det er fortsatt kjekt med min PC igjen...
-jeg har surfet litt på musikk siden jeg har noen låter helt på hjernen...
Da dukket denne opp...
-den er verdt å høre litt ekstra nøye på faktisk...
-for det er (for meg iallfall) en veldig så bra tekst...


Ønsker alle en strålende helg rundt omkring...
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...