onsdag 15. desember 2010

litt jul og sånnt :)

Desember begynnte jo ikke spesiellt bra for meg...
siden brønnen her gikk tom klokka 23 på nest siste novemberkvelden var denne
med to lass vann her 30 november...men da var det allerede forsent...
Slangen var frosset og jeg gikk in i adventstiden med et urealistisk håp om varmere vær.
 
Det har ikke blitt
mye husligt gjort her
men jeg har da
plukket frem noe...
Vinduet ble pynta :)

Nissene er kommet på plass.
De er hjemmelaget...
dvs: Jeg har faktisk laget dem
selv....for mange år siden...
Jeg er skikkelig stolt av meg selv :)
Nå er det stjerner i alle vinduer
og en masse med levende lys
tennes hver eneste kveld...
Enkel julepynting...
-man tar bare det man har og
gjør det beste ut av det....


Kulene her er igrunnen ganske fine
-kjøpe er de men jeg ser de likegodt
kunne lages hjemme...
isopor kuler malte røde,
og pålimt små og litt større gull kuler.

Jeg tror det hadde vert omtrent samme
effekt med sånne små glass perler en får
kjøpt i hobby butikker...
Der har jeg forresten også sett esker
små kuler i ulike metallik farger...

Her i dette hjørnet skal Julegranen stå,
så alt dette må bort (finne ny plass)
om en ukes tid...


De tre små glass englene kjøpte jeg i Reims katedralen...faktisk inne i katedralen.
-til min store overaskelse hadde de en liten butikk der inne...
desverre har de falt ned ganger flere, så de er en smule vingeløse blitt noen av dem :(
De står der året rundt... og passer på husfreden min...
Å ha "Englevakt på Husfreden" kan sikkert ikke skade...


De to hodeløse...
-og arm og ben løse...
-er håndlaget i keramikk.

Jeg berget dem fra
en svart søpplesekk.
Kunstneren hadde laget
dem på skolen i
vilken klasse trinn vet jeg ikke..
Jeg liker spesiellt damen...
-den er vakker :)
mannen har litt for mye
magemuskler
etter min smak :))

Det var alt for idag.... jeg sliten og litt småfrossen så jeg skal inta soffaen med teppe på en stund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...