mandag 8. februar 2016

Mer mat...

-nå har jeg ordnet klar frokost, matpakke + et par små mellom måltid til jobbedagen...
Morgendagens middag er ikke bestemt...
-men jeg har bestemt hva jeg skal ha med meg på "møte med mat" i morgen kveld...

Enkel og rask spist frokost er det beste for meg...
-er det ikke klart blir det ingen mat...
Jeg må faktisk ta meg skikkelig i kragen for å få i meg føde tidlig om morgenen...
-det strider mot min natur å spise før alle "molekylene" er på plass....
Og jeg har som oftest vert opp og jobbet i flere timer før "mat" blir en aktiv tanke....
-jeg merker jo at jeg slett ikke dør av tidlig foring, -men det må tvinges ned...
Derfor er det greit å ha ferdig glass med yoghurt stående...
-da er det bare å røre det sammen, tygge og svelge imorgen tidlig....

Jeg laget ferdig to stk så har jeg til imorgen og onsdag....
-jeg har dem i plast glass da det blir sånn ca. ok mengde...
Dette var dagens yoghurt miks :
1 1/2 stor ss gresk yoghurt 
1/2 fiken hakket i biter
1 ss Berit Nordstranď Granola
4 hakkede nøtter
15-20 frosne blåbær
1/2 gul plomme i biter
1 ss cottage cheese som et lokk over frukten...
Disse har jeg prøvd ulike varianter av...
-og de smaker best om jeg venter til jeg får lyst på mat :-)

Matpakken blir emmer brød med skinke og diverse grønnsaker.....
-lite oppfinnsomt men helt greit som nistemat...

Nå er jeg helt klar for neste dag...
-og skal ta tidlig kveld...

2 kommentarer:

  1. Mycket bra Solveig, bra med sådana rutiner , jag tyckte det var jättegott att äta frukost hos dej med den utsikten . Trevlig kväll.

    SvarSlett
  2. Tack...-inte mycket utsikt här 7.00 på morgonen...-men min yoghurt fick jag ner idag med :-)

    SvarSlett

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...