mandag 15. februar 2016

Dagen fri...

-etter å ha jobbet min første helg siden sykmeldingen...
Tre vakter på rad med kveld, dag og så kveld igjen gikk heldigvis også ganske greit....
-selv om det "murrer" mer vondt i rygg, bekken og nedover i foten igjen idag...
Altså ikke uutholdelig vondt, -men det har liksom satt seg og øket på utover hele dagen idag....
-jeg liker det ikke!!!

Jeg har vert en liten tur ut til mamma'n min idag med en morsdag bukett...
-det ble jo ikke noe tid til det igår....
Siden hadde jeg besøk av Store, -og Frk. Bumpen et par timer....
Vi var ute en stund siden været var så fint...
-og etterpå spiste vi knaske gulrøtter å så på gamle bloggbilder fra da de var mindre...
En skikkelig kosestund å sitte slik å bla gjennom bilder og huske oss tilbake....
-det er jo mange glade stunder som har blitt foreviget disse årene...

Jeg har vert helt elendig på mat idag...
-og egentlig har nok det blitt en del dårligere en forventet hele helgen....
Altså for få måltider...
-og ikke så veldig grundig planlagte og tilberedte middagsmåltider...
Idag bestemte jeg meg for å lage ovnsbakte grønnsaker og laks...
-på fridagen har jeg jo tid til å gjøre det skikkelig tenkte jeg....
Men jeg fikk ikke middagen i ovnen før kl. 20.30...
-så sent blir det jo idag også...
Problemet er at jeg venter for litt for lenge, -blir direkte utsultet underveis...
 -og når maten endelig er ferdig har sulten gått over til uvellhet slik at jeg må vente enda litt...
Dagens middag rekker til imorgen også....
-det er veldig bra, -for jeg har ikke tid til å lage så mye før møte og seinvakt...

Jeg droppet forresten "skrot" mat dagen helt sist uke....
-men denne uken har jeg krysset av for en...
Tror kanskje jeg oppnår mer med en "skrot" dag pr. uke en ved å hoppe over den....
-og jeg er helt sikker på at mine sjeldne måltider bremser opp helse effekten jeg prøver å få....
Det er ekstremt lite nyttig å gå halve dagen uten føde...
-og dette er noe jeg virkelig må ha full fokus på for å forbedre...
Mellommåltidene på jobbedagene sliter jeg også med...
-jeg kan ikke kjøre og spise samtidig, -og det tar seg ikke bra ut å gå tyggende inn til folk liksom...
Tenker jeg må lage meg noen fullverdige mellommåltid barer som jeg kan ha klar i lommen...
-slik at jeg kan få i meg litt næring enkelt og veldig kjapt...

Nå skal resten av fri kvelden nytes etter beste evne....
-ønsker alle en fin kveld :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...