tirsdag 15. mars 2016

Så fint...

-å kunne sitte ute i solen en stund etter endt arbeidsdag...-uten å fryse...
Det er nok ikke lenge før ulltøy og vintervaner kan legges vekk...
-jeg har vist allerede lagt vekk "hvile etter jobb" vanen ser det ut til...

Kanskje det skyldes lysere dager....
-eller mulig det er resultater av mine forsøk på ME-MBF kosthold...
Det går faktisk relativt bra med spisingen her, -jeg følge planen sånn halvveis...
-det vil si jeg har droppet forsøkene på å få i meg alt jeg egentlig skal ha hver dag...
Men det jeg spiser er noenlunde riktig sammensatt....
-og så tar jeg D vitamin tilskudd (-også en mulig årsak til min manglende middagshvil..)

Hvordan jeg ligger an med cm. -og vekt aner jeg ikke....
-kanskje jeg bør sjekke status igjen en dag snart...

I ettermiddag laget jeg "Granola" for første gang....
-etter "ta hva du har" oppskrift...
Mens den stekte/tørket ventet jeg ute i solen...
-den skulle ha 15 minutter × 4 siden det ble to brett....
Jeg brukte litt honning, olivenolje, en rest agavesirup...-vanilje og kanel...
-bygg gryn, havregryn, solsikkefrø, linfrø, sesamfrø, mandler, hasselnøtter, kokos og litt salt...

Satser på at den blir brukbar til frokost mat..
-den skal liksom erstatte de ganske dyre ferdig BN posene som jeg har brukt til nå...
Sånn ca. vil det si rundt 200kr spart med å lage selv siden jeg jo hadde alle ingredienser...
-bare det er jo litt kjekt :-)
Nå venter det litt arbeid på meg her....
-jeg kan vel egentlig ikke utsette det noe lenger om jeg har tenkt å sove godt inatt...

Så da får jeg bare ønske alle en fin kveld...
-og sette igang...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...