tirsdag 1. mars 2016

Ramlet av lasset litt...

-det ble umulig å holde stø kurs med maten fredagen etter jeg var innom her sist...
Jeg rakk liksom ikke å lage et eneste gjennomtenkt måltid til meg selv...
-siden jeg var ganske opptatt med små Bumper....
Lørdag var det den planlagte "skrot" dagen, -med feiringen av Frk Bumpen...
-og søndag ble hun feiret litt til....

Det ble vanskelig å holde kursen helt stødig uken etterpå også...
-siden jeg tok ut en ferieuke og hadde litt diverse på programmet...
 Jeg tenkte FERIE = "spis hva du vil" 
-og har bare forsøkt å velge litt "nyttigere" en jeg normalt ville gjort...
Har helt lagt til side tanken på alle nyttige "spis litt hver dag" sakene...
-som oliven olje, nøtter, honning, mørk sjokolade, fargerike grønnsaker, -frukt og bær..
Og også hatt ferie fra riktig forhold mellom protein, stivelse og grønnsaker...
-og "spis en regnbue hver dag"

Igår skulle jeg omstilles til hverdagen igjen..
-og dagene startes med min standard yoghurt mix...
Jeg har 43,75 timers arbeids uke og ligger litt etter med husarbeid....
-så det blir ikke akkurat  MYE tid til "kokkelering" og mat planlegging denne uken...

Hele ferieuken har vert full av koselig Bumpetid...
-jeg har fått skikkelig tid med dem alle sammen og det føles super bra...
 Føles bedre en nyttig mat, -og langt bedre en rent og ryddig hjem...
-selv om det unektelig gir en smule søvnmangel, -utmattelse og merarbeid i etterkant..
Å være skikkelig oppmerksom, -tilstede for, - og/eller passe på små Bumper...
-kan være ganske krevende og altoppslukende....

Jobbekvelden igår og dag vakten idag ble reddet av salatbaren til Spar...
-altså for fornuftig ME-MBF lunch når ingen matpakke var medbrakt...
I ettermiddag laget jeg en "gryte" av kylling, diverse grønnsaksrester og kokosmelk...
-hadde også oppi en boks bønner og diverse krydder...
Den ble ikke så verst på smak så den får bli med som lunch imorgen....
-lurt, -siden Spar ikke er i nærheten da...

Ønsker alle en fin kveld...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...