fredag 15. januar 2016

Fortsettelse....

-her er det fremdeles en smule opphenging i mat...
Igår var jeg riktig så sunn og flink....
-fikk inn tre måltider + et mellom måltid og drakk min grønne te...
Frokost: yoghurt naturell med fiken,bringebær og litt havregryn...
Lunch: bygg gryn grøt med blåbær (-hjemmelaga grøt)
-og denne middagen:
Legg merke til at jeg spiser på frokost tallerken...
-dette er et av tipsene for å holde mat mengden moderat...
Mellom måltidet var litt nøtter og mørk sjokolade...
Jeg skulle hatt inn enda et måltid men det rakk jeg ikke....

Idag har jeg også bare vert sunn...
-frokost og lunch som igår, og middagen kommer under her...
Det blir bare 3 skikkelige måltider idag også...
-men medregnet mellom måltid så syns jeg det er ganske greit...
Det skal lages en spise timeplan etter hvert....
-og da får jeg passe på å spise ofte nok....

Jeg bare tester og lærer nå, -har liksom ikke startet helt på dette enda...
-det behøves noen få spesial matvarer (-mel, og sånt) som jeg ikke har fått tak i...
Nå bare lager jeg det jeg kan, -med det jeg har...
-etter hvert får jeg handle inn det jeg behøver...

Dagens middag har jeg laget i min Marokkanske Tagine...
Helt enkel og selvkomponert oppskrift....
-med rester av pinnekjøtt og grønnsaker i alle farger + litt olje og diverse krydder...
Med noen tomater, litt ruccola og en ts. rømme ble det et helt greit måltid...
-men mer en jeg greide å spise opp...

Ryggen bedrer seg litt dag for dag heldigvis...
-forkjølelsen sitter godt i enda, -men jeg hoster ikke fullt så mye og ofte idag...
Dette skyldes nok ikke min nye mat stil akkurat...
-men jeg håper jo på sikt at immunforsvaret vil bedre seg en smule...

Nå skal slappe av, -nyte kvelden med et glass vin og en fin film...
Ønsker alle en God Helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...