søndag 17. januar 2016

En "hår" dag....

Igår var verden usedvanlig vakker...-med snø, sol og vindstille....
-jeg var ikke ute på ski eller tur, -bare en helt nødvendig tur på butikken...

Selv om jeg sitter her inne i min hule er jeg jo glad for at resten av verden får fine vinterdager...
-alle Bumpene fikk jo en super ute dag....-med aking, grilling og kos...
Det er like fint ute idag så det er mulig jeg også skal "ute" meg litt etter hvert...
-selv om nesen er tett og hosten holder i....
(-jeg har nesten mistet troen på å bli bra igjen...-snakk om iherdig virus)
Jeg jobbet med den saken igår også, -slim løsende × 3 og skikkelig neseskyll x 2...
-men like irriterende tett er det altså....

Det ble bare to skikkelig planlagt måltid igår, -og to enklere "full fart" måltid...
Til middag hadde jeg ovnsbakte rot grønnsaker med litt kjøtt...
I øverste kant av bildet ser du litt av Frk. Bumpens klovn...
-den er ferdig montert men mangler hodeplagg eller ev. hår....
Det ble virkelig en utfordring, -det passet liksom ikke å ha en "flintskalla" jente klovn...

Mens hodet mitt tumlet med diverse idéer til feminint hodeplagg/hår...
-begynte hendene likegodt på et nytt hode....
Lille Frk. Bumpen skal jo også få en klovn etter hvert...-en jente klovn...
-og hodene er det desidert kjedeligste å hekle....
Jeg kom frem til en løsning sent på kvelden igår...
-den er påbegynt, -og det vil jo vise seg om det blir noe bra....

Idag våknet jeg i skapelig tid...
-og laget til en solid og god frokost....
Det grønne er avokado,diverse nøtter og frø, ruccola, noen dråper sitron og olje...
-kjørt sammen i blender med litt salt og pepper....
Planen var å spise skikkelig solid idag, -men det gikk ikke helt...
-yoghurten med daddel + frø mos får heller bli neste måltid...
 Etter knekkebrødet var det ikke plass til mer mat på en søndags morgen....
-jeg må øve mer på å få ned mat like etter at jeg står opp!!!

Nå skal jeg snart kle meg varmt og ta en tur ut...
-men først "neste måltid"...

Ha en fin fin dag :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...