tirsdag 12. januar 2016

Det går opp og ned....

Da var endelig den store oppryddingen ferdig...
-og jeg er skikkelig stolt og fornøyd med min egen innsats....
Selvsagt litt "kjipt" å bruke en hel helg bare til kjedelig rydding....+ litt pleie av forkjølelsen...
-men du verden så godt det var å se seg rundt her når alt endelig var på plass....

Gleden over det holdt seg ikke så fryktelig lenge...
-den ble liksom overskygget da jeg fikk "rygg vondt'en" tilbake igår....
Enda det er bedre å ha vondt i ryddig hjem, -og uten noen saker på vent...
-må jeg jo si at humøret dalte flere grader....

Hekle prosjektene  (-de påbegynte) skal gåes gjennom litt grundigere...-etter hvert...
 -så skal jeg forsøke å ferdigstille dem før jeg begynner på noen nye saker....
Jeg har en bamse som ikke er montert....
-frk Bumpen's klovn venter også på montering....
Det finnes diverse ferdige klovne bukser, sko, hoder og ansikt deler...
-som altså mangler overkropp og armer, hatt og montering...

Og så har jeg mitt siste "litt hemmelige" og helt selvkomponerte prosjekt....
 -som skal bli noe fint etter hvert...
(-vil si...-om jeg får det til slik jeg har planlagt da...)

Idag har jeg ikke gjort noenting...hele dagen...
-jeg bare hviler på mine laurbær...-liksom ;-)
Neida, -tull til side... 
Jeg har faktisk brukt dagen til grundig undersøkelse av diverse nettsider..
-akkompagnert til musikk fra min nye flotte DAB radio (-julegave)
Målet for all undersøkelse var Berit Nordstrand og hennes ulike mat filosofier, 
-bøker, oppskrifter og forklaringer på et fornuftig, nyttig og bra kosthold...
Konklusjonen jeg har kommet fram til er at jeg faktisk MÅ PRØVE dette...
-gudene skal vite at jeg trenger mer energi....-og mindre BUK FETT!!!
Det gjør jo ikke det spor om jeg skulle bli gladere også....

Jeg har altså lest meg nærmest skråsikker på at om jeg bare hadde spist etter denne filosofien...
-ville jeg ikke vert så forkjølet i ukevis....-og hvem vet kanskje hadde ryggen vert bra også...
Så idag har jeg drukket grønn te med honning og ingefær...
-tenkt på hvordan jeg best skal få en slik kostomlegging til å fungere....

Det som er litt merkelig er jo at jeg ikke har hatt antydning til søt sug på månedsvis...
(-jeg har ikke smakt hverken kaker eller sjokolade hele julen...)
-men så fort jeg begynner å lese om å kutte ut sukker får jeg vanvittig lyst på alt sånt...
Så det var jo flaks at jeg også kvittet meg med gjenværende julegodteri i helgen...
Det står en glass pepperkaker på kjøkkenbenken enda, -og en boks brune pinner i skapet....
-men det krever innsats å gå for å finne frem så da får de stå ifred...

Ellers har jeg lagt på gulvet en stund og ellers tuslet rundt etter evne og smerteterskel...
-det er pr. nå ingen bedring i sikte...
Dette er klovnen Lille Bumpen fikk til sin bursdag i juni...
-den får æren av å ønske alle en fin kveld...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...