mandag 18. februar 2013

Glad...

-helgen er ferdig...
Jeg starter uken med fridag...-og sove lenge...
-og litt dårlig samvittighet for å sove bort så mye av fridagen...
"Den som sover synder ikke" sier ordtaket...
-men jeg er nå ikke så sikker på det...
 -siden jeg stadig våkner med denne dårlige samvittigheten når jeg sover lenge...

Men... -jeg har brukt dagen litt nyttig likevell... -og det er lenge til kvelden...
-har pakket inn gavene til Frk. Bumpen som er 1 år imorgen...
 To pakker... -og to nystrikkede "muffins luer" -den flate pakken er til Store Bumpen...
-en liten oppmerksomhet kan han jo få på "ho" sin bursdag...
Så har jeg hengt opp ett bilde til (-det går så tregt med meg)
Men... -det er faktisk ganske vanskelig å henge opp bilder helt alene...
-du prøver liksom om det passe her eller der... -og holder bildet opp mot veggen...
-og innser.. -du skulle sett det på avstand for å kunne bedømme på skikk...
Det går jo ikke når du står der klistret opp mot veggen å holder...
-det er bare å prøve... (hiv deg rundt å gjør et lite forsøk) -det er ikke så enkelt...
Så har jeg varmet opp, -og spist siste rest av min ovnsbakte sak fra lørdag...
-den var like god idag også :)
Mulig jeg burde laget noe nytt idag... -men det er sørgelig tomt for greier i kjøleskapet..
-og jeg tror ikke jeg gidder kjøre på butikken...
Er ikke i lage mat-modus heller forresten.... 
-grovbrød skiver duger nok godt som tirsdag's jobbemat...

Denne nye "gamle skatten" har jeg vert heldig å få idag...
-den er kjempefin, bulkete og perfekt...
Den var på vei på skraphaugen...
-før eieren kom på at jeg hadde sagt at denne måtte de ta vare på...
Så da ble den heldigvis min idag...
-nå står den i dusjen å venter på litt rengjøring...
Siden skal den få stå til pynt... -og gjøre nytte som "strikketøy" bøtte... 
-det blir vel bra...
 Hva den har gjort i sitt tidligere liv er for meg ukjent...
-melkebøtte kanskje en gang i tiden... -askebøtte i senere tid ser det ut som...
Litt innvendig skrubbing må til før garn og pinner får ta plass... 
-utenpå treng's ikke annet en få løs skitt og rusk bort...
Den er ellers veldig perfekt som den er...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...