søndag 16. januar 2011

Salg og shopping...

Noen dager er jeg bare misfornøyd med meg selv og det meste annet,
kjenner det kryper i kroppen av ønske om forandring..
-håret har vokst seg for langt, kroppen har vokst seg for stor,
alle plagg i garderoben er stygge, eller i det minste lite kledelige...
Jeg er lat, kjedelig og alt mulig annet negativt!
Dessuten så røyker jeg...og det MÅ jeg jo slutte med.

Idag har vert en sånn dag :(
 -jeg har brukt det meste av dagen til å bla i kataloger, -jeg elsker kataloger!!
-surfe på nett på ulike web-shopper...
-og leita fram badevekta som sto nedstøvet under en skohylle,
den har ikke vert i bruk de siste to årene...
-det viste seg at jeg ikke fikk bruke den idag heller da batteriet var utgått.
-og lagt planer for å bli en sprekere sunnere og bedre utgave av meg selv
som så mange ganger tidligere...
Lurer litt på om det er alle kataloger, reklame og salg som får fram disse ønskene 
eller om det bare er sånn det skal vere...ellerJEG er kanskje!
-iallefall så enda det opp med INGEN kjøp 
selv om jeg laga meg handlelister både her og der 
-for det er utrolig mye lekkert og billig å finne når man sitter sånn å leter..
-og man blir utrolig frista!
 
Jeg er rimelig sikker på at hele følelsen av missfornøydhet forsvinner igjen, 
-og iallefall ikke kan kureres med fornyet garderobe!
Og alle gode forsetter som kommer etter slike dager 
pleier som oftest ikke å vare så lenge de heller...desverre kanskje...
-jeg burde så absolutt slutte å røyke!!!
-og mere morsjon gir bare fordeler også...
Tanken på det ligger der i bakhodet, 
men jeg våger ikke helt å tro at jeg klarer å gjennomføre over tid....
-sånn livstil endring liksom... det har ikke fungert til nå!
Jeg detter ut etter ca. 14-21 dager...tar et rykk og så tilbake i gamle vaner!!
Kanskje grunnen er at jeg til vanlig er relativt fornøyd med meg selv.
-eller i det minste ikke tenker noe på det...

 
 
 
 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...