tirsdag 11. januar 2011

Gamledager

Starten på dagen ble litt utenom det vanlige idag :)
Det viste seg at bilen var tom for bensin da jeg skulle kjøre til jobb,
dvs. tom var den ikke...den lyste på reservetank på vei hjem fra jobb igår..
-og min noe "på skrå" parkering uten for huset her førte til
at motoren ikke fikk noe nytte av de ca 10 literne som var igjen.

Jeg kom meg på jobb likevell, om noe forsinket..
-det er godt å ha gode "nesten" naboer som også skal på jobb i riktig retning :)

Jeg er sliten ikveld :/ har vondt i skulder/arm...
-det er en del jobb med bare en sånn enkel sak som å ta oppvasken...
Jeg blir bare mere å mere imponert over folk som levde "i gamledager"
-i tiden da det ikke var innlagt vann og
ingen hjelpemidler og maskiner i husholdningen.
Og min mamma for.x... med 7 barn, og reisende mann,
frosset vann i brønnen på vinterstid, ofte tom brønn på sommeren...
Ingen vaskemaskin eller tørketrommel...
Jeg husker alle laken og sengeklær på gjerdene rundt huset...
husker klesvasken ble båret 100/200 meter ned til et vann for å vaskes/skylles
og så bæres opp igjen og hengt opp...sommer som vinter... for et slit hun hadde!
Det er virkelig godt at hun nå nyter sol og varme i tre mnd på GCanaria :)



Avslutter denne dagen med et bilde fra påsken 2010,
da jeg knipsa en nydelig solnedgang her utenfor.
Ser fram mot vår og varme :)








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...