mandag 10. januar 2011

Noe å tenke på !

Ferdig med dagen lille jobbeøkt :)
Siden jeg jobber halve dager blir det litt merkelige arbeidstider, 18-21 ikveld.
Jeg var i litt tidlig ute og leste litt på oppslag-tavla mens jeg ventet,
der hadde noen hengt opp denne som jeg bare måtte kopiere

Morgenbønn!

Gud gi meg kraft til å gå til mitt yrke
Med vennlige smil og fornyet styrke.
Gi meg litt tid til i alt mitt jag,
å takke for denne min nye dag.

La meg ei bruke en lidende mine,
som om hver ting jeg gjør er en pine.
Martyrens glorie viser det seg,
kler ikke alle og slett ikke meg.

Hjelp meg å være, så alle kan se det:
Dette jeg gjør, det gjør jeg med glede.
Gud la meg evne i dagen il
Å møte de sure fjes med et smil.

Gi meg den evne å aldri klandre,
og finne feil og lyter hos andre.
Hjelp meg, så heller jeg tar det nøye
med bjelken som er i mitt eget øye.

Dagen i dag er i hendene Dine.
Gleden er min om den blir av de fine.
Men om den ei skal bli helt av de gode,
så hjelp meg å ta det med løftet hode.

Dagen i dag er et uplettet under,
fylt med verdifulle nye sekunder.
Herre jeg vet jo så godt hva jeg vil,
men uten din hjelp kan jeg ei få det til.

Jeg vet ikke hvem som har skrevet det, eller hvor den kommer fra...
-men syntes det var noe jeg godt kan tenke litt ekstra på.

Og så avsluttningsvis et bilde fra "min barndoms" øy,
tatt en høstdag ifjor...riktig vakkert "Ut mot hav"






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...