lørdag 9. mars 2013

Vondt...

På en skala fra en til ti...
-kom ribbebena opp i minst 8-9 inatt...-våknet 04.35... -da var det ikke godt....
Det gikk faktisk ikke å ligge... -blir litt bedre når jeg er oppe...
Jeg sto opp og tok 2 paracet... -og prøvde å legge meg igjen...
Det gikk fremdeles ikke.... -så jeg måtte opp igjen...
Har vandret rundt her siden...
-ringt legevakt...-jeg tror det behøves litt sterkere saker en paracet for dette her...
Oppesittende (-med ev. effekt av paracet) reduseres vondt'en til ca 4 -5...
-og da bare ved bevegelse...

Om det er brudd, -brist eller bare forslått spiller egentlig ingen rolle ...
-det blir uansett samme behandling... -altså bare vente på at det blir bra igjen...
Det er smertefullt men etter hva jeg har forstått behøves ingen spesielle hensyn taes...
-ofte blir det verre før det blir bedre (-jeg har googlet) -ved brudd eller brist...
Det anbefales å være som vanlig...
 -passe på å puste normalt og hoste så en ikke pådrar seg lungebetennelse...

Jeg slår bare ihjel litt ventetid her nå... -sitte stille er tingen...
-snart skal det beveges... -jeg må i dusjen... -og så skal jeg jo avgårde til bysiden....
Om normal aktivitet skal gjennomføres... -må det noe smertelindring til...
-liker det slett ikke... -men nå er det nødvendig... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...