torsdag 19. mai 2011

Den enda større dagen....

Bryllupsdag
mitt mellomste barn (altså han) giftet seg idag... 
Her er det vakkre paret :)) nå endelig Herr og Fru...
 
 

Planen var at bare brudeparet og forlovere skulle være i kirken...
-de skulle gifte seg og så ha eventuell bryllupsfest et mere passende tidspunkt, 
fødselen nærmer seg jo og hun sliter med svangerskaps-diabetes... 
-det blir jo ikke rare festen om en ikke får spise noe søtt og godt :) 

Men planer kan heldigvis endres så vi var noen flere tilstede i kirken likevell, 
det er jo veldig stas for en mamma å få være med å dele slike store dager.

Etter vielsen hadde vi middag og....JA, litt kaker ...
-bittelitt kake måtte vi bare ha :)
Som jeg nevnte igår var det en del som skulle fikses før den store dagen...
Kjolen behøvde tilpassing og litt fiksing for å ligge fint over magen :)
-og bruden hadde heller ingen sko i passende farge...
-og med litt hovne føtter ingen i riktig størrelse heller, så det måtte lånes...
-begge disse tingene ble ordna utover kvelden 17 mai heldigvis :)

Jeg jobba jo halve dagen idag (eller litt mindre en det)..
heldigvis gikk det fort og greit å få unna arbeidsoppgavene mine... 

-etter jobb møtte jeg forlover (min datter) og bruden for innkjøp av blomster... 
med forloverens hjelp hadde de kommet frem til en bra idé til brudebuketten.
Hun var klar på at hun ønsket hvitt, og litt rosa...
rosa ble kjøpt før jeg var ferdig på jobb...svak-rosa nelliker ville hun ha.

Problemet først var at den nærmeste blomsterbutikken ikke hadde noenting hvitt.
-så da kjørte vi til den neste (og siste her på øya) 
-der hadde de en stor hvit hortensia som bruden likte...
så ville hun ha noen stilkroser (krem gul/hvite nesten) passet til kjolen...
Vi kjøpte også noen perler på tråd... litt til sammenbinding... 
-og grønt i form av bjørnegress... tror jeg det var..

Bruden ville lage buketten selv... og den ble rett og slett nydelig...
Min datter laget minibukett til lillesøster og jakkeblomst til lillebror og sin sønn.
Brudgommens jakkeblomst fikset jeg :)

Bilder av buketten kommer senere

Så var det brudepynting..
Jeg var ikke delaktig i den biten...jeg aner ikke hvordan man best steller hår...

Jeg var igrunnen bare stressa jeg... syns vi hadde liten tid...
-og jeg ante ikke hva jeg skulle ha på meg...det evige problemet...sukk!! 

Men alt gikk bra og vi var ute i god tid. 

Dårligt med Lavkarbo denne dagen også...
nå er det nok på tide med skjerpings...merker forskjellen litt mere en jeg liker.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...