onsdag 6. april 2011

travle dager :)

har vert mye jobbing og travle dager en tid nå...og ingen tid til blogging.
-men nå begynner det heldigvis å roe seg ned igjen litt :)
 og jeg har faktisk tid til tenke og fundere litt innimellom...

Jeg har siden sist begynnt på et toårig kurs på jobben... 
det vil si hjemmestudier og samlinger et par timer ca 12 ganger på hvert år
+ 4 heldager (undervisning)
Så langt har vi på min gruppe hatt en samling, og skal ha den neste i neste uke...

Jeg fortsetter friskt med lavkarbo mat (LCHF) 
-så en del tid går med til "mat mekking" og eksperimentering med ulike råvarer...
Hehe :) jeg har komponert og prøvd ut en hel del spennende retter den siste mnd.
Mye har blitt godt og er nå nermest fast på ukemenyen :)
-men det har også blitt noen små fiaskoer...

Hvordan det går med vekt og sånnt har jeg ikke sjekka enda...
dvs. jeg veide meg etter 16 dager og hadde gått ned 3 kilo...
men det er ganske lenge siden nå...
Jeg har hatt noen karbo-dager sånn litt innimellom...ikke altid helt frivillig,
jeg sliter litt med det å takke nei når jeg er noen steder og blir servert mat jeg egentlig ikke vil spise... (sukker, mel, poteter, ris og pasta)

Men det kommer seg vel med det også...
jeg har funnet ut at det lønner seg å vere litt i forkant og ha egen mat med :)
Gjelder også hjemme... lurt å ha mat klar på forhånd liksom... eller nød mat på lur !

Jeg har vert ganske flink med medbrakt matpakke på jobben... 
-og nå begynner folk å bli vant med mine noe underlige matvaner der.

Nå skal jeg lese videre i Jean M Auel's bok "Hestenes Dal" 

Ønsker alle en hyggelig onsdags kveld :))

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...