onsdag 27. april 2011

Fra rosa til blått...

-jeg har herved parkert strikketøyet...
Nye lille barnebarnet som skal komme i juni ble brått ombestemt fra jente til gutt...
-så det rosa hentesettet jeg holdt på med får vente til en annen gang :)
Forresten har foreldrene vert på bytte-runde i diverse butikker idag også,
så nå er alle rosa og røde små sett byttet til mere passende guttetøy.

Jeg har vert på dagvakt og det har vert ganske så vårligt og fint ute..
-vi skulle visst få en fin uke videre også hørte jeg rykter om -og håper jo det stemmer.

Jeg begynnte å "kunste" litt igjen i påsken....
-jobba litt på bildene igår og også litt ikveld... det går ikke så veldig fort fremover :/
Planen er å bli ferdig før helgen, og jeg tror nesten jeg skal greie det!
 Selv om jeg får sånne irriterende bråstopp i inspirasjonen litt oftere en jeg liker...
Bilde av ferdige bilder kommer når bildene er ferdige...hehe..
-det ble en litt kul setning :D

Jeg fortsetter på min lav-karbo mat... -det gikk veldig greit i påsken 
er forresten ikke noe problem ellers heller når jeg bare får handle inn litt innimellom.
Det var fryktelig tomt i kjøleskapet søndag og mandag..da blir det jo litt kjedelig mat
-idag kjøpte jeg en kotelett til lunchen samt stekte noen ostekjeks.
Skulle ha en avokado også men den var virkelig dårlig inni :/

Vel hjemme laga jeg middag med ny vri...
kotelett da også, den nye vrien var raspa blomkål stekt litt i stekepanna, 
så en liten skvett fløte oppi og en god klype revet ost...surra det litt sammen.
Ingen krydder av noe slag. 
Overraskende nok var det faktisk godt.. jeg skal innrømme at jeg var skeptisk.

Nå litt senere laga jeg min vanlige gryte..
stekt kjøtt i biter (2 koteletter kuttet opp)
krydret godt med salt, pepper, chilli, paprika og cayenepepper.
Tilsett 1 boks cokosmelk
1 brokkoli i biter
en liten skvett fløte 
og kanskje litt mere paprikapulver 
-før det kokes sammen en stund...ca 10-15 minutter

Jeg var ikke sulten så jeg delte det opp i tre portioner og så får det vente til imorgen.
Da skal jeg muligens ha litt revet ost på når jeg varmer den opp igjen, 
-og kanskje også ha en liten skje kald rømme oppi etterpå...mmmm :)

Iallefall blir det helt sikkert frokosten imorgen,
og jeg tar nok det til jobbelunchen imorgenkveld også.

Nå er det natten :O




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...