onsdag 6. juni 2012

Dagens status...

-ventetiden er slutt... 
Lille Pus dukket opp på trappen i sin vanlige slanke form idag...
-etter å ha vert ute siden mandag kveld...
Den var som normalt ihjelsulten... -og kjælen...
-og latet som om ingenting unormalt hadde hendt...
Jeg satte meg på trappen og var litt bekymret for hvor den hadde født ungene sine..
-de to alternativene jeg så for meg var ikke spesielt greie å lete opp noen på...
Altså i "veahuset" fullt av rot helt opp til taket...
-eller under naboens løe (der hadde jeg nok aldri funnet dem)
Mens jeg satt der og ventet kom Lille Pus for mer kos..
-den knurret iltert og stirret mot denne løen....
[Oh nei :/ -tenkte jeg]

Men så etter en liten stund forsvant katten rett ned i blomsterbedet...
DET er en STOR overdrivelse å kalle det blomsterbed egentlig
-men det er det nærmeste jeg kommer "hage" iallfall... -der jeg bor...
Det vokser en masse ugress der...
-og to veldig store Tuja'er med en annen vinter grønn "flat" Tuja lignende-sak imellom...
-en skamklippet brake og noe berberis eller no sånt...

Altså..Lille Pus fortet seg inn mellom buskene og ble borte vekk...
-jeg syns jeg hørte litt klynk eller sånt, så jeg nærmet meg busken...
-da knurret Lille pus skikkelig så jeg lot dem vere ifred der...

Neste gang Lille Pus kom inn lette vi opp ungene...
-og flyttet dem inn i huset...
Hun hadde fått 4 unger, men bare 2 levde..
-to søte små som jeg håper jeg kan få gitt vekk med tiden...

Jeg fikk låne meg PC på søndag forresten...
-den er litt teit...
-og jeg får ikke lagt inn bilder på den... -eller gjort så mye annet heller egentlig...
Kanskje jeg får lånt meg en skjerm imorgen...
-da kan jeg bruke min egen maskin igjen...
Og da kanskje blogge med litt bilder igjen også.... 


 

 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...