torsdag 6. oktober 2016

Middags tips...

Oppskrift på Taco kake ble testet idag...
2 pk kjøttdeig
2 poser taco krydder
2 pk Philadelphia ost
1 creme fraiche
1 taco sauce Hot
1 pk taco lefser
og gul ost til topping...

steik kjøttdeiggen (gjennomstekt og brun)
Bland inn to poser krydder (jeg hadde ikke i vann, kanskje jeg skulle hatt det??)
smelt inn ost, creme fraiche og rør inn tacosausen, bland det godt sammen..
 Legg lefse i bunnen på en passende form..-min paiform passet perfekt.
-ha kjøttsaus oppå, så ny lefse og mer kjøttsaus...lagvis oppover...
 Pass på at du avslutter med kjøttsaus helt på toppen....
 Kle så hele kaken med hvitost... 
-både rundt kanten og på toppen
 Sett den inn i forvarmet ovn og stek til osten er gylden
-jeg hadde den på 200gr idag, men det tok da litt tid før osten ble passe...
-og kaken ble litt tørr kanskje, så neste gang vil jeg nok prøve 225gr og noe kortere tid.
 Velg tilbehør etter ønske...
 Det er mye mat i en slik kake...
-vi var 4 sultne voksne som spiste av den idag...
-og jeg har fremdeles over en tredjedel igjen...
   

2 kommentarer:

  1. Oh vad det ser gott ut , får testa nån gång.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det måste du göra, den är jättegod...

      Slett

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...