søndag 8. mars 2015

"Snøfjell"

-helgen gikk jammen fort...
Selv om den varte helt fra torsdag kveld til søndag...
-virker det som tiden gikk mye fortere der...
Fam. Store Bumpen skulle på fjelltur torsdag, -jeg fikk bli med...
(-jeg er ikke "fjellfør", -ikke spesielt glad i snø, -tørr bare gå bortover og oppover ski..)
-men tur er tur og jeg tenkte på kosen og eventuelle fregner på nesen...

Resten av flokken kom oppover på fredagen...
 -noen midt på dagen og noen på ettermiddagen, tilsammen var vi 7 voksne og 7 barn..
 
Fredag morgen var himlen blå og jeg var våken før solen sto opp...
-veldig klar for å få vårens først fregner på nesen...
Desverre så var solen bare fremme den formiddagen...
-det skyet til utover fredagen og ble fryktelig mildt...
Lørdagen våknet vi opp til striregn og det bare fortsatte hele helgen...

Jeg fikk da prøvd mine dårlige skiferdigheter likevel...
-de var ikke bedre en jeg husket fra tidligere...
Men skikkelig gøy var det jo uansett...

Lørdag ble det nybake boller og kakao ute i regnet...
-og sørpevåte klær som måtte på tørk... 
 
 De fleste andre trosset regn og rusk og gikk ut å ble gjennomvåte to ganger...
-mens meg og tre Bumper (-som heller ikke hadde så store ski- og akeferdigheter)...
-ble igjen inne å så på film...
Både fredag og lørdag rundet vi av med en times lek i badebassenget...
-før kveldsmaten, -og alle ungene skulle legge seg... 

Det har vert en koselig helg...
-jeg syns jo det er kjempe kjekt å ha hele flokken min samlet...
(-selv om det også byr på noen små utfordringer innimellom)
Tusen takk for turen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...