tirsdag 15. mai 2012

Om fingrer og sånnt...

-hadde et ekstra langvarig og ubehagelig "likfingre" anfall igår..
 Jo... -jeg blir liksom litt redd når tiden bare går... 
-og fingrene er like "like'te"...
Blodet begynte ikke å komme tilbake før etter vell 20 minutt denne gangen...
-og det er nok ny rekord for meg...
Det gjorde forresten ganske vondt også...
-altså når den blålilla fargen kom...
(når de er hvite føles alt bare snodig numment)
Magen, et kne, to fingrer og en ankel er heller ikke spesielt gode for tiden...
Jeg kjenner murring i hele høyre siden av kroppen fra brystben til kne...liksom...
-langs utsiden av låret og ned til kneet føles en litt stikkende/lett sviende stråling...
Mens de vonde fingrene og ankel er på venstresiden...
-der kjenner jeg bare til og fra treghet og vondt ved enkelte bevegelser...
-litt tilfeldig...som om de ikke skulle vere helt rett i ledd (tenker jeg)

Jeg bestemte meg for å skrive ned hvordan det føles idag...
Fordi...
-det enda er over en mnd til jeg har timen hos revmatologen...
 Og jeg er litt redd for å endelig (etter nesten 8 mnd venting) å komme dit... 
-og så ikke kunne forklare hva og hvordan plagene er..
Saker er så diffuse... det kommer og går... 
-jeg føler meg litt som en hypokonder siden jeg har vondt til og fra...
-litt både her og der hele tiden....
Det er ikke noe logisk mønster i dette... 
-ikke slik at om jeg gjør "den" bevegelsen får jeg vondt akkurat "der".
Noen ganger (heldigvis ikke så ofte) kommer det....
-noen anfall (i magen) som nesten tar pusten fra meg...
Jeg får bare så forskrekkelig vondt...
-en ganske lamende følelse med et behov av å strekke meg ut....
Jeg føler at jeg nesten svimer av, blir kald, klam og føler meg grønn/blek...
-jeg blir ganske redd når det står på...-og litt etterpå også...
-sikkert siden jeg ikke vet hva dette er....-eller hvor lenge det skal vare...
-eller om det kommer flere på rad kanskje....
Jeg hadde to sånne lørdag kveld..."grøss"
-i ettertid blir de andre plagene mer aktive og større kan det virke som...

Jeg har også en utrolig "ulogisk" tretthet noen ganger...
-den kan bare ikke beskrives...
 -eller... -jeg er ikke istand til hverken tenke eller å skrive når jeg har den...
-og den forsvinner ikke nødvendigvis ved å sove på en måte...


Andre dager er bare kroppen treg...
-som om jeg forsøker å bevege meg i sirup... 
Det er ikke noe vondt, bare ubehagelig... 
-å måtte tankestyre alle bevegelser...-på en måte.... 
(jeg kan ikke forklare følelsen ordentlig)
Det blir nesten umulig å sitte hos legen å prøve å forklare noe... 
-en selv ikke forstår gangen i... 
Og enda verre siden jeg da har 8 mnd å huske tilbake fra....
-og ting har forandret seg underveis...
En annen ting er at jeg faktisk prøver å fortrenge alle disse ulike vondtene...
-jeg tenker det ikke er lurt å kjenne etter...
Om jeg later som de ikke fins så kanskje det ikke fins heller....
-det blir jo litt sånn... -legen finner ikke noe galt...
-og da må jeg jo innbille meg alt sammen...
Så hvis jeg klarer å slutte å kjenne noe...-blir jeg sikkert frisk :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...