søndag 13. februar 2011

søndag morgen....

ferdig sovet utrolig tidlig her idag...
-av uviss årsak ! 
Det er morsdags søndagen....min mamma er fremdeles i varmere strøk,
så det blir ingen søndagsvisitt til henne idag...litt trist igrunnen !!
Forresten har jeg jobbe søndag... 
 
Jeg ble feira igår :)) -med nydelig middag og nybakte sjokolade muffins 
-og fikk verdens mest geniale morsdags gave !!

Denne flotte oppsatsen med alle ingrediensene til en lavkarbo Pai,
oppskriften var skrevet inne i kortet...
så det er bare å sette igang med pai laging :))

Lavkarbo ja... -det er mitt nye prøve-prosjekt...
Et "kanskje" usunt kosthold...men jeg syns det er verdt et forsøk likevel,
likte igrunnen tanken på omelett og bacon til frokost...
Jeg kjenner flere som har prøvd dette som slanking, 
meningen er jo at man skal legge om kosholdet helt og holdent...
ikke bare bruke det som en slanke kur.
 
Jeg trenger noen kilo av... (les: ganske mange) 
men mest vil jeg prøve det for å se om jeg kan bli noe piggere og gladere.
Det sies at et slikt kosthold skal hjelpe for en rekke ulike lidelser...
-blandt annet betennelse tilstander i kroppen.
Så med min vonde skulder, smerter i hofter og litt både her og der sånn til og fra..
-kan nok et kostendrings forsøk vere verdt et forsøk iallfall.

Sånn til daglig er det slett ingen problem å kutte ut brødmat, poteter, ris og pasta..
-ikke søtsaker eller annet snacks heller...
-men det byr på litt problemer når jeg skal spise borte...
og jeg føler meg litt dum og sær når jeg sier jeg ikke kan spise forskjellige ting.
-om man skal fjerne sukker, mel, frukt, poteter, ris, pasta og noen grønnsaker
fra kostholdet blir det ikke så veldig mye "lovlig mat" igjen ;)

Derfor var det spesielt hyggelig med morsdags gaven...
Det er veldig greit å få litt støtte når endringer skal forsøkes...
og man igrunnen føler seg som en "dust" for alt man "liksom" ikke kan spise!! 
 
Siden jeg nå er inne på endringer... 
så er det nå bestemt at jeg har røyka lenge nok.
Det er på høy tid å slutte med den u-vanen...det er jo ikke godt engang...
-og det gjør slett ingen nytte verken sosialt eller helsemessig...
 
Jeg har valgt "Valentin-dagen" som sluttedag likegodt ;)
Det er jo en dag tilegnet kjærligheten...
som er singel kan jo bruke den på noe som "i allefall på sikt" er bra for meg!
-jeg har ingenting annet fore den dagen..ikke en eneste liten romantisk plan!!
 
 Så 14 februar blir en bra "slutte å røyke" dag!!
 
Så ønskes alle en super flott søndag og morsdag :))
 
 
  
 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...