mandag 6. april 2015

Marokko, Agadir...

-var siste stopp på Afrika reisen...
Her var det meningen å sole, bade og slappe av etter ukens mange inntrykk...
Med "hjemmevandt" vind og regn ble det ikke særlig til brunfarge...
-men noen "uvanlige og ganske rare" opplevelser sitter igjen i minnet fra Agadir også...

Siste kvelden var vi hos reiselederen på middag...
-i hennes alldeles nydelige Marokkanske hjem....

Jeg er sikker på at jeg gikk glipp av et fantastisk Marokkansk måltid den kvelden....
-jeg var ikke i form etter en noe hardhendt "fotsone terapi" behandling...

En skikkelig "hubba-bubba" behandling er nok riktigere å si...
-jeg aner ikke hva det var denne fyren hadde for seg...-eller kunne... 
Men han diagnostiserte meg forbløffende rett om saker han slett ikke kunne vite...
-og jeg fikk med meg (løv og kvist) til å koke kurrerings te'er av...

Sove te av noe vissent løv skulle drikkes til samme tid hver kveld i tre uker...
-så skulle mitt langvarige sove problem være løst, -påsto han...
At han kunne fortelle meg om mitt soveproblem sånn helt uten videre...
-er igrunnen mye mer skummelt en å drikke kuren (-av ukjent løv) -for det....
At han fortalte meg det uten å ha tatt i beina mine engang...
(-han var da i full gang med hardhendt behandling av sitt første offer..-vi var tre damer sammen..)
-var skikkelig "hubba bubba" (heksedoktor) skummelt liksom...

Hvor vidt jeg blir kurert gjenstår jo å se ;-)

Jeg er langtfra ferdig med Afrika turen min enda...
-men dette blir siste og avsluttende innlegg viet bare til den...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...