søndag 26. oktober 2014

Party og sånt...

En påminning om at julen nærmer seg og "årets gaver" stress er rett rundt hjørnet...
-får jeg på "Storpartyet" som tradisjonen tro arrangeres her på denne tiden....
Et veldig praktisk arrangement....
-der flere ulike "home party" selgere samles og stiller ut produktene sine....
Jeg var ikke i shoppe modus fredag kveld....
-så jeg kom ikke noe nærmere "ferdig til jul"...

Altså, -på tide å begynne å tenke på hva "flokken" vil ha under juletreet i år...

Lørdag var jeg en tur på besøk til mamma'n min, -det er jo alltid like koselig....
-jeg tigget til meg en pose krabbe klør med hjem igjen...
Det ble nok til både en ypperlig kveldsmat og søndagens lunch...

Den før nevnte forkjølelsen min har ikke blitt bedre siden sist...
-men ikke noe verre heller heldigvis...
Det er skikkelig høstlig ruskevær her for tiden....
-så det har vert godt å kunne være mest innendørs noen dager....

I natt stilte vi jo klokken tilbake til normaltid igjen....
-det er lite kjekt med mørkere kvelder, -spesielt på jobbekveldene...

I dag er det "husarbeidet's dag" rydding og få ting på plass....
-det er jo som alltid ting som ligger på vent her hos meg....
Jeg liker orden og oversikt....
-men slett ikke jobben som må til for å oppnå det....
Her er konsekvensen etter litt for mange travle dager på rad...
-pluss en Stockholm tur og en uke på kurs...

Slikt skaper ødeleggende kaos og forvirring i min ganske så strukturerte hjerne...
-selv om det ikke syns når det ligger "på vent" på gjesterommet....
Jeg vet jo at det venter, det ligger og murrer i bakhodet hele tiden....
-resultatet blir "stress" og en ekkel følelse av mistet kontroll....

Når det hele er sortert og på plass blir dagen (-og livet) så mye bedre....
-og den nye uken får begynne uten "error" og med klar hjerne...

Ønsker alle en flott ny uke...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...