torsdag 2. juli 2015

Min første sommertur 2015...


 Dette var for en uke siden...
-jeg la ut med godt mot, -en smule redusert og med tett nese...
Dette året skal sommerturene gjennomføres...
-selv med dårlig form...
Første del var på kjente stier...
 -et lik fant jeg denne gangen også...
Her skulle jeg ut i det ukjente...
-dette var den turen jeg ikke gikk i 2013...
(-resulterte i at jeg ikke fikk premie(vesken) selv om jeg gikk de to andre fjellene to ganger)
 Vel, turen gikk greit skrått oppover i bregnebusker til jeg kom til dette...
-litt gjørmete og vått får en jo regne med...
Utrolig fint terreng var det oppå her...
-jeg var skikkelig imponert over hvor fin denne turen var...
 -og også over disse krokete furuene som var litt over alt....
Undrer på hvorfor de har vokst seg slik midt oppå her...-de andre er jo helt rette...
Man kan jo lure på hvordan denne har havnet her???

 Spor etter "Nina"..??..
Kjekt å gå på tur i riktig flott tur terreng...-og godt merket...
Begynte å bli litt sliten da jeg kom til dette skiltet....
-jeg tenkte at toppen forran meg var målet for turen...
 Så feil man kan ta, -det var det jo aldeles ikke...
Jeg var nødt til å legge kameraet i sekken etter hvert...
-for jeg måtte klatre noen steder og hadde bruk for både armer og bein...
Turen gikk nesten opp på toppen, -litt rundt og så kom jeg til et tau...-og bratt nedover..
-så slakt nedover en dal før stigning oppover igjen...
Jeg ble skikkelig irritert fordi jeg trodde jeg hadde gått feil... 
-var relativt sikker på at jeg kom til å ende opp på Veten istedet for Skatefjellet...
Men... -så kom jeg til dette...
 Da var jeg utslitt...-varm og utrolig lettet...
 Og glad selvfølgelig...
-kjekt å få mitt første klipp...-og finne denne meldingen i postkassen...
 Skatefjell selfie måtte jeg jo ta...
Veldig flott utsikt her oppe fra...
Jeg brukte 1 1/2 time opp dit... 
-jeg går ikke full fart og tar jo litt bilder på veien...
Satt der en god stund og gikk så samme vei tilbake... 
-hele min tur tok 3 timer...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...